lördag 26 mars 2011

Akademisk ridkonst

Har idag varit på Tväggestad och varit fotfolk på en kurs för Anna Lindh.
I 1,5 år har jag försökt komma dit för att se vad akademisk ridkonst är för något och se om det skulle kunna vara något för mej =) Men varje gång har det varit nått annat på mitt schema. S.B säger att jag har prioriterat fel haha och det har hon ju rätt i =)

Jag och Theia har ju börjat att fuska lite inom "konsten" och det var skönt att se/höra att vi jobbat rätt.
Fick se olika ekipage i olika utbildningsstadier och det var lärorikt och Anna var lätt att förstå!
Tänket inom AR känns så rätt för mej och pållan. Vill ju jobba för att få en harmonisk häst som jobbar med mej som partner liksom.
Hoppas jag kommer kunna ta med Theia dit någongång =) Satt och fantiserade om hur det skulle vara..... hon skulle vara så vacker i ridhuset.....=)

Åkte till stallet efter kursen,, var väl egentligen sugen på att praktisera några av dagens övningar direkt men puh jag var trött.... Tjejerna och jag gick ut i hagen och myste med pållarna bara. Och så var vi så slöa att vi bestämde att hästarna skulle få gå ute i natt.....ingen ville åka ut på kvällen och släppa in hihi.
Äh det är fint väder och dom uppskattar det nog =) Det är hyffsat torrt på marken så det är inga problem för dem att vila =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar