onsdag 16 mars 2011

Igår gick bra =)

Veterinären var ute och kollade på såret och hon trodde inte att det var någon fara! Bulan kommer antagligen fixa sej själv men hon trodde att det kanske skulle resultera i överben. DET gör mej ingenting bara hon blir frisk så får hon se ut som hon vill. Theia skulle antagligen må bäst om man amputerade alla fyra benen men det blir ju lite tokigt =D. Får försöka komma på något sätt som ger henne lite god benkarma!
Så här ser dålig benkarma ut!!

Jag har kommit på en ny plan för Theia! Från och med nu ska jag jobba med henne som om hon är en unghäst som ska tränas och ridas in. Hon har ju en hel del blockeringar inom ridningen så jag tänkte att hon kanske behöver ridas in på nytt. Hon har ju redan accepterat sadeln på ett nytt sätt och nu börjar vi om med resten oxå.
Hon lyssnar inte på hjälper utan allt man begär protesterar hon mot. Tror det är av ren vana, kanske ingen har frågat henne om hon kan tänka sej att göra det man vill utan istället tvingat henne.
Sparkabakutandet är oxå en ful ovana, hon blir arg och frustrerar när hon inte får springa i "sin" fart. Får försöka hitta en fart som båda gillar. har kollat upp att det inte finns några fysiska orsaker till protesterna så dom är bara mentala!

Nu vet jag efter ett år tillsammans vad jag har att jobba med sååååå nu kör vi =)

1 kommentar: