tisdag 29 mars 2011

Passar på..

Att hälsa på lite här och lite där innan det är dax att börja jobba! Sen blir man ju skittrött och man har inte heller tid att vara social.

Idag var det dax för vikbolandet och en kopp te hos IL =) Tänkte jag skulle förgylla hennes tillvaro då hon varit hemma sjuk i flera dagar. Vi drack te och kollade i SwedenRock katalogen, det finns så mkt "villhasaker" !!!!! Men jag var duktig och höll i plånboken =)
Hade tänkt att hinna med en sväng till jobbet och skriva på anställningspapper men jag blev kvar lite längre än tänkt hihi. Borde dock försökt hinna med att åkt till Norrköpings akvarium....fiskarnaär sjuka och dör fast jag medicinerat =(  Nu har jag bara EN rubingurami kvar och den ser inte glad ut.
Dom har ju råkat ut för bukvattensot dom stackarna ==( Usch mej som tydligen städat dåligt och fått tokhöga nitratvärden! men jag är ju ganska ny i akvarievärlden och får väl skylla på orutin och en skvätt nonchalans.
Tycker det är orättvist/konstigt att en del kan missköta sina akvarium gravt men dom firrarna mår så fint så! Men jag som iaf försöker får massa problem....
Gör delvattenbyten varannan dag ca 10L men får faan inte ner nitraten iaf!!!
Dom enda fiskarna som verkar må bra är guppybebisarna och ancistrusbebbarna. Alla vuxna verkar stryka med. Nåja vad är väl en bal på slottet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar