måndag 28 mars 2011

Extremt nöjd =)

Idag blev det besök hos svägerskan och hennes stora Garonne. Han hade plötsligt blivit halt =(
Min första tanke var ju att nu blir det en kuse till som får åka till Marby och bli sprutad i diverse leder med tuppkam. Det är visst det enda dom gör där på kliniken.....

När AP ledde Garonne från hagen så haltade han så konstigt...ibland inte alls och ibland höll han på att stupa i backen??
Klämde lite på honom och han reagerade starkt när jag kom till "bullemuskeln" ovanför frambenet. Men efter lite kännaefter så brydde han sej inte längre.   Hm.....
Då borde det kanske sitta i hoven...hovböld kanske....ja eller så kan det berott på att det var packat med sten, stora och små i dom läckra hålväggarna?! Pillade bort några och kollade djupet och vi bestämde att det nog var lika bra att ringa hovis. Hoppas att hältan kom därifrån så det inte är nått annat trist!!


Efter stallbesöket blev det hunddagisbesök. Dax att skriva in Ozzy på dagis igen, börjar ju jobba på fredag! Sen blir det ingen rast och ingen rooooo

Medans man ändå var i farten drog jag direkt till egna stallet. Hästarna var så mysiga idag, dom kom när jag ropade och följde med ända in istallet lösa efter mej, dom e så goa =)

Theia fällerfällerfäller och jag vet inte hur många kilo hästhår jag svalt idag.... men fin blir hon =)
Tog på lätta karinkapsonen och som ledrep tog jag Ozzys koppel. Hon har varit mkt irriterad på att ha något som hänger ner på mulen. Hennes huvudviftande har tagit bort massa koncentration och det är ju inget kul att jobba för någon av oss. Kopplet har ganska lite knippa så den störde henne inte alls!!! Skitbra =)

Hon var lugn och härligt harmonisk och övningarna gick MKT bra, jag är extremt nöjd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar