torsdag 5 maj 2011

Hästledig idag.

Men fick rapport från ÅJ direkt från hagen! ÅJ hade suttit på en sten i hagen och tittat på hästarna, Prissan och Prouden gick och betade och Theia kom fram till ÅJ och lägger sej ner och vilar =) Vilket underbart härligt kvitto på att man är accepterad och att hästen litar på en!!
Det är så härligt att Theia litar på människan och känner trygghet! Där hon bodde förut fick hon alltid ha grimma i hagen för hon var så svår att fånga. Nu är det hon som alltid kommer först fram i hagen, sötnosen!

Jag hoppas att hon känner sej älskad och omtyckt. Hon verkar ju iaf uppskatta vårt sällskap.
Nu har jag å andra sidan inte krävt speciellt mkt av henne och det är oxå därför jag går väldigt långsamt fram så att hon hinner smälta och acceptera mina "krav". Känns viktigt att hon inte känner press.

Och jag vet fortfarande inte om jag ska ringa TH och fråga om jag kan skicka Theia på betäckning......
Det skulle ju vara underbart kul och urgulligt MEN föl är ju inte speciellt kul alla gånger haha dom bits och sparkar och är allmänt ouppfostrade ;)
Men ack så söta!!! Det skulle antagligen bli den sötaste fölisen i världen!!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar