lördag 21 maj 2011

Tömkört även idag

Det går bra nu! Satt igång lite smått och vi börjar med tömkörning. Första gången körde jag lite försiktigt för att kolla av vad Theia kunde i ämnet och det hela verkar gå mkt bra =)
Andra gången ställde jag lite mer krav och det verkade funka bra det oxå =)
Idag blev det ett lite längre pass och jag blev positivs överraskad av hennes lugn. Det blåste friskt och det var ett jäkla pangande från skyttebanan men Theia brydde sej inte nämnvärt. Hon kanske rent av tycker att det är lite kul att jobba och få uppmärksamhet =) Hon gick i fin och låg form så jag tror tillåme att det är onödigt med inspänning?! =O Kanske det behövs när det blir dax för att trava. Iaf vid ridning blir hon fruktansvärt spänd i trav. Måste bara shoppa nya tömmar, läs längre, innan det kan bli tal om travövningar. 8 meters är på tok för kort!! Är inte så jättesugen att vara så nära baken om det blir bakutsparkar!

Märkte att hon på vänstervolt inte vill runda sej på ett bra sätt utan faller in överdrivet mkt. Provade att gå brevid henne och peta där jag ville ha böjning och då gick det bra. Lite sura miner blev det för det var visst lite jobbigt. Får fortsätta jobba me de !

Jag älskar min sommarpälsade skönhet=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar