torsdag 12 maj 2011

Uppdatering

Bloggandet blir lätt lidande när jobbet suger musten ur en! Säsongen har rullat igång och man börjar känna av stressen av alla golfare som är "ivägen". Men det har för det mesta känts ovanligt harmoniskt och soft?!
Kommunikatione har bättrats och scheman och lönelappar börjar falla på plats så det kan nog bli bra vart efter.

Theiagullet har jag hunnit jobba med en gång iaf men jag behöver hitta något annat att jobba med än kapsonen. Hon irriterar sej hela tiden på att ledrepet ligger över mulen. KK ska komma nån dag och visa hur man jobbar med kapson och träns, då använder man de yttre ringarna isstället och det kan nog passa oss bättre=)

Har borstat och myst! Igår pratade Theia och jag en lång stund i ligghallen medans dom andra hästarn gick iväg. Det är såååå härligt att hon väljer att stanna en stund hos mej =) jag kanske inte är så tokig ändå du Theia!

Zebra?

Var och köpte havrekross åt Prissan och fick hälsa på en liten Aberdeenkalv och det var det minsta jag sett. Bonden var själv förundrad och trodde först att det var något fel på den, blind eller så. Men kalven har gått upp i vikt och verkar helt ok. Hon kunde gå rak under magen på sin mamma vilket ingen av de andra kalvarna kan! Gullig som få var hon iaf =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar