tisdag 17 maj 2011

Igår och idag

När jag körde hem från jobbet igår började det värka i skallen! Det blev värre och värre och helst ville ja bara gå å lägga mej när jag kom hem. Kände dock att jag ville ut och kolla till hästen iaf.
Tjejerna red på banan när jag kom så jag ställde Theia i gången och började borsta. när jag ska borsta i ansiktet ser jag att hon har små sår i hela pannluggen??!! Sår och gula skorpor men det verkade inte klia iaf. Sucksuck lilla pållan.....
Helt plötsligt blev jag sugen på att jobba med henne lite och bestämer mej för att tömköra. Har gjort det en gång innan...för ca ett  år sedan. Ville kolla av igen ur mkt hon kan tänkas varit tömkörd innan.
Går brevid henne ett varv först och glider sen längre bak, allt lugnt. Räknade med att hon skulle gå med spändt huvud och streta men hon sökte sej neråt och såg faktiskt avslappnad ut =) Provade att byta varv och lät tömmarna svepa över rumpan och hon reagerade inte alls =)
Tog lite i tämmarna och provade att jobba lite och jag blev förvånad!!! Hon hittade ner i en fin form utan tjafs!
Styrde runt mellan hinder och bytte varv hit å dit. Ibland ville hon stanna men jag drev försiktigt fram henne hela tiden. Några fina halter blev det oxå. Jobbade kanske en kvart och jag tyckte det räckte så, hon var så duktig =)

Efter jobbet tänkte jag att det skulle bli lite massage, det var inga i stallet och hästan kändes lugn. Märker då att högst upp på halsen vill hon INTE bli tagen alls. Pratade lugnt och arbetade mej sakta upp dit ändå och kände inget konstigt men hon var jättespänd =(
Pratat med KK och hon kommer ut imorn och kollar läget!
Efter stallet åkte jag hem och lagade mat, åt och somnade i soffan......

Idag har jag känt av huvudvärken lite hela dagen fast jag försökt att drick massa vatten!
På kvällen blev den värre igen =( Hoppas den går att sova bort!!! Ska upp skittidigt imorn, börjar jobba kl04.45.....
Får trösta mej med att jag har ett himla vackert jobb!!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar