onsdag 13 april 2011

Lugnare i hagen nu =)

Det är visst lugnare i hagen nu och det känns skönt!! Prissan och Theia brunstar och fjantar sej dock fortfarande =/ Men jag antar att springandet har minskat. Var i stallet skiiitsent igår och pysslade bara snabbt. Kollade över om det dykt upp några sår och det såg lugnt ut på den fronten =) Benen är inte svullna heller.

På tisdagen var jag bara tvungen att tvätta hennes svans ren från pissbrunst..... uh
Fick även bort lite från insidan av bakbenen. Hon tycker inte att det är kul att bli tvättad där med kallt vatten ;) Och det kan man ju förstå men hon är hemskt kladdig =(

Idag var ÅJ ute och tog hand om Theia. Det är så skönt att ha en dag ledigt, samtididgt som det är skönt att åka till stallet och pyssla. Familjen blir dock glad om jag är hemma ibland! Speciellt idag för lillebror fyller år och när man fyller år får man ju bestämma dagens mat och han valde att äta på "Kockens" =)

På jobbet börjar man känna att säsongen drar i gång! Jag har klippt greener idag! Hoppas det känns lika kul hela säsongen....inte troligt men man vet aldrig =) Det var enormt mkt gräs på greenerna så det blev å tömma korgarna mellan 1-3 ggr/green!
Gillar mitt jobb =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar