fredag 8 april 2011

så va det fredag =)

Så var den här arbetsveckan slut! Det har varit kul att börja men ganska tungt....äh jag ska inte gnälla mer =)
Det är iaf kul att få träffa TM varje dag så man har någon att prata häst med och så är det skönt att höra att det är nån som har tossigare häst än jag =)
Idag åkte jag ut till stallet vid åtta då det var dax för insläpp. Smidigt att sköta hästan när dom ändå är inne! Börjar bli rejält lerigt utanför ligghallen. Vet inte hur man ska bära sej åt för att dränera bort vattnet därifrån.
Först gick jag över Theia med fällskrapan och piggborsten och sen ett varv med ryktstenen sen blev det att försöka skölja bort leran från benen. Shit vilkat lager det var på sina ställen. Synd att det var så mörkt annars kunde man ju spolat av benen ute, nu fick det bli hink och handduk .....
Känner mej lite kär i min vackra hästa =) Hon är så söt, gosig och så himla vacker!!

Imorgon kommer det en liten huliganponny till stallet!!! Avant blev plötsligt ensam då den andra hästen i stallet blev såld. Kan bli spännande och se hur det blir....... sist Theia och avant gick i samma hage kom hon in med 18 sår i olika storlekar =(  Jag blir galen om han beteer sej som han gjorde sist, då blir det smisk på bara stjärten för Avant! Jag vill VERKLIGEN INTE ha några sår på hästen över huvudtaget, vi har ju fått vara sårfria så länge nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar