söndag 10 april 2011

morgonutsläpp

Det blev mitt lott att släppa ut hästarna i morse men det gjorde jag så gärna. Ville kolla över hästen lite extra.
Alla hästarna var lite stressade igår.....prissan åt inte upp sin mat men åt av höet....theia åt upp sitt kraftfoder men slutade att äta hö efter ett tag och så ganska apatisk ut =/
Bostade henne igårkväll och det blev lite massage för att känna igenom henne. Hon kändes ganska fin men var kinkig med bakbenen och så var hon svullen och hade ont en handsbredd efter nacken på halsen vänster sida. Mysko ...jag fick inte röra men trängde mej ändå på för att åtminståne få smeka området.

Idag var ömheten på halsen bättre men hon var VARM där, nästan som ett feberhett barn?!
Hon var svullen i alla fyra benen....


Utsläppet gick bra men det blev lite cirkus vid höhögarna och dom cirklade runt en stund. Jag satt med i hagen en stund. Hoppas dom får i sej någon frukost...
Theia brunstfjantade en hel del och var som ett plåster på Prissan. Hon ville nog helst äta i samma hög som Priss oxå men det kände sej inte P så jättebekväm med eftersom Theia brukar vara lite bossig mot henne annars. Hihi det är inte bara jag som är förvirrad utan hästarna me =)
Hoppas att dagen kan bli lite lugnare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar